I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, 26 December 2011

mase Part 0ne ..

tetibe je teringat nk cite pasal an.. lagi2 bile ingat nek cuti ni da banyak test. hee ... teringat lak  first test mase part 1 dulu.. hee memalukan ... tapi tk pe jadikan pedoman hee. yewla sngat ..


cbe tok pic ney .. agk2 dpt clue ta ape yg jadi. hee...

huhu lupe lak nk cite ,,, ermm.. sebenanye mse part 1 dlu prnah terbawak toyol mcuk la dewan exam . mang niat nk tiru tapi tetibe je tk nak tiru lak. so mase test tu nk stat , sha ltakla toyol tu bawah meja. kantoi nye bkn sbb toyol tu tpi sbb tanye mmber sal soalan tu. lec tu dye leh nmpak la plak kan .. kene panggil dok dpan ckali.. urgghh malunye Tuhan je yg tawu . mase ciap2 nk p dpan tu tetibe "toyol" yg sha bwak tu jtuh btol at kaki lecturer tu. Then sha sepak je jatuh bwah meje =='. hee.. mujor lha lecturer tu beq . dye buat tk nmpak jr. tapi pas abes test tu .. bile dye pulang ketas soalan test ngn toyol tu ckali... haishh malunye. pastu ta wat da sume tu . tobat nasuha da hehee :)

Saturday, 10 December 2011

Hati ku ...


Agak nye aq ne tkde aty n perasann. Aq ta rase pon yg dowg tu ikhls berkawan gn aq cmpay ade yg ckap ‘aq dtg cni nak belajar bukan nak berkawan’. Nmpak sangat aq ni hanya mainan. Guna untu kepentingan dowang je… sudahlaa aq da letih pikir pasal ni.. cepatla grad aq da ta larat nak makn aty macam ni .. stiap ari aq kene mengalah macam aq tkde perasaan. Bile downg kene macam tu mula la cakap macam2.. mungkinn macam pe yg dowg kate tu, tu lh erti persahabatan bagi dowang. Tapi tak bagi aq kawan untuk susah n senang bukan untuk senang je n bkn untuk kepentingan diri sendiri. Semoga tuhan tabahkan haty aq nak terus balaja at sini.





Wednesday, 7 December 2011

Dirimu satu !

best lagu neyy.. suke dengar ,, dekat 24 jam la dengar lgu ney huhu,, ni pon of coz lha tgah dgar jgak jugak huhu.. yok dengar n nyanyi same2 ..





I will always love you kekasihku ...
Dalam hidupku hanya Dirimu satu ....
I will always need you cintaku ..
Selamanya takkan pernah terganti
Ku mau menjadi yang terakhir untuk mu
Ku mau menjadi mimpi indah mu
Cintai aku dengan hati mu seperti aku mencintaimu
Sayangi aku dengan kasihmu seperti aku enyayangi mu
I will be the last for you and You will be the last for me  !


psttt2 .. bile lha nk dapat yang cmney ek .. huhu =='

Monday, 5 December 2011

sedih ker ??

huhu ta perlu sdey bile tengok orang bahagia.. kte pon kne tumpang hepy jgak kan ??  kadang2 ta sume bende yg kite nk kte ley dapat .. so kte kene bersyukur gan pe yang kite ade. huhu lagi satu , Tuhan takkan beri kite ujian yang kite tk leh nk hadapi ... sabarr k aisha. :)




tetibe jer pos agu ney an ... persetan an mksd ye ... haha... just nk suh smile je hee.. :)

Saturday, 3 December 2011

maksud Tarikh lahir anDa !

ce Try nih ! Just for fun huhu

Tarikh lahir kita terangkan siapa kita, apakah kelebihan n kebolehan kita. Ia juga tunjukkan apa yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi.

Contoh:
19 february 1980

19 +2+1980 =2001

2+0+0+1=21

2+1=3( so nombor lahirnya adalah 3)



Keterangan nombor lahir

1. Ketulenan
- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

2. Pendamai
- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

3. Ceria
- Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

4. Konsevatif
- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

5. Perintis
- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).

- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.

- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. – Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

7. Intelektual
- Golongan ini adalah Pencari.
- Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

8. Penyelesaian
- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

9. Pelakon
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

Friday, 2 December 2011

caRa tuk tingGal si Dia .. Ngee

>>  Tarik diri dengan baik :
  boleh jarakkan diri dari si dia dgan tak menghubungi dan berjumpa nya.

>>  Jangan mulakan persengketaan or fighting lha owg ptih kate hee..  :
   Tuk lpas an diri maybe leh ckap baek2 supaye die memahami.

>> Bagi alasan yg kuat
  contohnye kamu tak dapat teruskan hubungan sebab dpat  tentangan keluarga ..

>> Beritahu keluarga
coz maybe dowg ade care tuk pastikan kamu dan si dia tk meneruskan hbungan tu lagi.

>> Diamkan diri
diamkan diri cam tukar no tlefon or so on lha.. dengan cara ney si dia gagal mencari kamu dan bagi ruang tuk dia lupakan kamu.



# oke tips ney tuk owang yg brmasalah dlm couple2 lha.. yg dah kawen tuu tk yh lha gedik2 nk ekot eh .. hehee ..

Blaja masak .. wee !!

misi pagie sok :
sok nk bgun pepagie nk p bli groceries ...  hee ... besok nk msak ... tk kire nk jugok ,, hoho.. disebab an esok cuti. so ,, kmi nk wt eksperimen at dpur .. mntak2 mnjadie lha msakan kteowgg naty .. insyallah. hee ..

list of dishes 4 tmorrow ...Ngee :
>> tomyam wanie
>> tempura
>> n adelha .... hahaks