I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, 26 December 2011

mase Part 0ne ..

tetibe je teringat nk cite pasal an.. lagi2 bile ingat nek cuti ni da banyak test. hee ... teringat lak  first test mase part 1 dulu.. hee memalukan ... tapi tk pe jadikan pedoman hee. yewla sngat ..


cbe tok pic ney .. agk2 dpt clue ta ape yg jadi. hee...

huhu lupe lak nk cite ,,, ermm.. sebenanye mse part 1 dlu prnah terbawak toyol mcuk la dewan exam . mang niat nk tiru tapi tetibe je tk nak tiru lak. so mase test tu nk stat , sha ltakla toyol tu bawah meja. kantoi nye bkn sbb toyol tu tpi sbb tanye mmber sal soalan tu. lec tu dye leh nmpak la plak kan .. kene panggil dok dpan ckali.. urgghh malunye Tuhan je yg tawu . mase ciap2 nk p dpan tu tetibe "toyol" yg sha bwak tu jtuh btol at kaki lecturer tu. Then sha sepak je jatuh bwah meje =='. hee.. mujor lha lecturer tu beq . dye buat tk nmpak jr. tapi pas abes test tu .. bile dye pulang ketas soalan test ngn toyol tu ckali... haishh malunye. pastu ta wat da sume tu . tobat nasuha da hehee :)

Saturday, 10 December 2011

Hati ku ...


Agak nye aq ne tkde aty n perasann. Aq ta rase pon yg dowg tu ikhls berkawan gn aq cmpay ade yg ckap ‘aq dtg cni nak belajar bukan nak berkawan’. Nmpak sangat aq ni hanya mainan. Guna untu kepentingan dowang je… sudahlaa aq da letih pikir pasal ni.. cepatla grad aq da ta larat nak makn aty macam ni .. stiap ari aq kene mengalah macam aq tkde perasaan. Bile downg kene macam tu mula la cakap macam2.. mungkinn macam pe yg dowg kate tu, tu lh erti persahabatan bagi dowang. Tapi tak bagi aq kawan untuk susah n senang bukan untuk senang je n bkn untuk kepentingan diri sendiri. Semoga tuhan tabahkan haty aq nak terus balaja at sini.





Wednesday, 7 December 2011

Dirimu satu !

best lagu neyy.. suke dengar ,, dekat 24 jam la dengar lgu ney huhu,, ni pon of coz lha tgah dgar jgak jugak huhu.. yok dengar n nyanyi same2 ..





I will always love you kekasihku ...
Dalam hidupku hanya Dirimu satu ....
I will always need you cintaku ..
Selamanya takkan pernah terganti
Ku mau menjadi yang terakhir untuk mu
Ku mau menjadi mimpi indah mu
Cintai aku dengan hati mu seperti aku mencintaimu
Sayangi aku dengan kasihmu seperti aku enyayangi mu
I will be the last for you and You will be the last for me  !


psttt2 .. bile lha nk dapat yang cmney ek .. huhu =='

Monday, 5 December 2011

sedih ker ??

huhu ta perlu sdey bile tengok orang bahagia.. kte pon kne tumpang hepy jgak kan ??  kadang2 ta sume bende yg kite nk kte ley dapat .. so kte kene bersyukur gan pe yang kite ade. huhu lagi satu , Tuhan takkan beri kite ujian yang kite tk leh nk hadapi ... sabarr k aisha. :)




tetibe jer pos agu ney an ... persetan an mksd ye ... haha... just nk suh smile je hee.. :)

Saturday, 3 December 2011

maksud Tarikh lahir anDa !

ce Try nih ! Just for fun huhu

Tarikh lahir kita terangkan siapa kita, apakah kelebihan n kebolehan kita. Ia juga tunjukkan apa yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi.

Contoh:
19 february 1980

19 +2+1980 =2001

2+0+0+1=21

2+1=3( so nombor lahirnya adalah 3)



Keterangan nombor lahir

1. Ketulenan
- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

2. Pendamai
- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

3. Ceria
- Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

4. Konsevatif
- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

5. Perintis
- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).

- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.

- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. – Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

7. Intelektual
- Golongan ini adalah Pencari.
- Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

8. Penyelesaian
- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

9. Pelakon
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

Friday, 2 December 2011

caRa tuk tingGal si Dia .. Ngee

>>  Tarik diri dengan baik :
  boleh jarakkan diri dari si dia dgan tak menghubungi dan berjumpa nya.

>>  Jangan mulakan persengketaan or fighting lha owg ptih kate hee..  :
   Tuk lpas an diri maybe leh ckap baek2 supaye die memahami.

>> Bagi alasan yg kuat
  contohnye kamu tak dapat teruskan hubungan sebab dpat  tentangan keluarga ..

>> Beritahu keluarga
coz maybe dowg ade care tuk pastikan kamu dan si dia tk meneruskan hbungan tu lagi.

>> Diamkan diri
diamkan diri cam tukar no tlefon or so on lha.. dengan cara ney si dia gagal mencari kamu dan bagi ruang tuk dia lupakan kamu.



# oke tips ney tuk owang yg brmasalah dlm couple2 lha.. yg dah kawen tuu tk yh lha gedik2 nk ekot eh .. hehee ..

Blaja masak .. wee !!

misi pagie sok :
sok nk bgun pepagie nk p bli groceries ...  hee ... besok nk msak ... tk kire nk jugok ,, hoho.. disebab an esok cuti. so ,, kmi nk wt eksperimen at dpur .. mntak2 mnjadie lha msakan kteowgg naty .. insyallah. hee ..

list of dishes 4 tmorrow ...Ngee :
>> tomyam wanie
>> tempura
>> n adelha .... hahaks

Wednesday, 30 November 2011

entRy ke 20 !

weee ... tak sangke yg blog ni leh brthan cmpay arini wlaupon bwu entry yg ke 20... shian2 ! heee ...  tkde pe pon nk cte cume nk btaw hepy ari ni dpt jmpe cm2 gadget bru ... hee spe2 yg trbukak blog ney sile2 lha follow ek ... ngee ! krjsama anda amat d hrgai .. hahaks ( ta abes gn ayt skema huhuk )

Tuesday, 29 November 2011

a.a.k


werkk .. :p ...  i dont care what eva u wanna do... errmm ,, pnday2 lha fkir tuk mse dpan msing2 .. tpi cian lol nan ma ayh dye .. npe ek jdie cenggitu. aq bkn tk amek brt tpi mlas nk mcuk cmpr. as a frenn, aq doakn Tuhan bg hdyah pade ko k sahabat.. lau leh brubah lha ke arah kbaikan jgan brbah ke arah kburukan, ... smoga aq tk trglong cm mreka. amin ! (skema plop ayat ,, hee)

Monday, 28 November 2011

masalah3 !

haishh pening 3 .. urmm bile lh nak settle probs ney... hurm ! udah ler ... hoho . pening lhaa... nape lha coz aq tk leh register nih ? ape mslah nye hee ?? poning2 ,, mntak lha sume brjalan lncar ptag ney.. pray for me yaa !

Monday, 14 November 2011

5 days more ...

esok ari las at cnie ...  agi 5 ary nk balik sane .. hurm tkmo3x ! hishh , mushan lha dok sane .... tkde ape yg menarik .. bile loh nk abeh heheh.. bawu n mcuk part 4 da bsing... lmbt ag.. sabor je lha haa !

Friday, 11 November 2011

fast tRek !

wahh sronok an dgar ney ... hoho ..but bfore we make a desicion, must thinking correctly .rase cm nk p tapi memndg kn coz yg sha nk tkdew. so tkyh lew .. beq sha trskn je stdy n then try to get the best for my degree ! chaiyok2 ... no body can changes you but yourself !

Saturday, 15 October 2011

Broken heart ..

hepy sad day to me ... whoaah ! im very sad today ... u already done make me really sick ...  thanks for everything ! :(

Monday, 19 September 2011

br0ken friendshiP..

huwaaa .. shdey ye ase.ade probs gn beshfrenn.. hurmm rase2 nye mslah ni tkkn settle .. nk wt cmne lha .. hurmmm .. mntk2 lha der jln pyelesaian tu probs ney huhu .. :(    




Wednesday, 14 September 2011

I wish U were here sayangs !

5 ary suDaa ...

da 5 ary blalunye 10 sept .. uhuk2 . tkde pape yg menyeronokkn ... dhler ade camping huhu.. sabor je laa raye pn lpas ... arynie bwu dpt update,, ckang ney dlam stdy week .. uhuu. tatot lha na exam ... wish me luck okeh ! ^.^

Wednesday, 17 August 2011

Tibe -tibe ...

hurmmm .... tetibe indu yew ! atoyaii nape nan aq ney .. ari  ney aq da wat something yg aq patot wat dulu ... hurmm... nape ckang bwu aq wat ?? lembab lha aq nih  ... er..  nape aq jdi cmney ek ? mne g egoo aq yg tinggi cm gnung everest tooo ?? ntah lha ... aq tk nk mngalah nan llaki ... huh !! mai lha blik wahai ego ! urghh aq ta perlu an yee lam idop aq... forget him sha ! npe lyan ye lagi .. lupe an dye ... kuat  k ! aja ..aja fighting sha ! =)

Monday, 15 August 2011

Tired

 huwaaa ! letih ngat minggu ney .. dsbab an ag 2 mnggu na raye .. tes n quiz pon bertimbon 2 haaa .. cmpay ckit pale na menjawab nye .. meme lha excited ngat na blik tapi ble tiap2 ary ade tes or quiz ltih gop .. ney pom bwu abes jwab tes arab ... atoyaii ! nseb malang lha dapat solan shusha huhu .. :( ..  smpena blan beq ney , moge2 Tuhan permudah an seglanya .. aminn ...

Saturday, 13 August 2011

Damia aLisha !

                       


Permata haty my sis n her hubby !

Thursday, 11 August 2011

sanaD-sanaD shukee !!

 ney my feberet food lhaa ... law dpat ari2 pon sodapp. oke da to hehe ... org arab kate ashrab ngan aluk hehe... sape je yg ta suke an ? huhu ... ney antare mkanan yg sha suke ngat..


 
              


adoii sodapnye .. hehee... an an an ?? ermm ...  slaen dr ney sha suke ngat mam syur .. ala2 semi-vege lha (kononnye) .. wajib ader sayur bile mam .. bler pose lak .. bakso wajib beli.. ary2 pon tkpe huhu..  tapi lam bab mkan ney ade jgak yg sha ta wape nk mam... cm seafood , fruits n kuih muih lha .. untonglha law sha mai raye umo owng ta abes kuih raye dye .. hahaa...  oke lha .. ney je yg sha maw share. daa !

tadew class !

 huwaaa ... sdeyh nye ! excited je bgun pagie tadi.. patotlha borat je ase mate ney nak bkak pagi tdi .. upe-upenye class cncel.. huh ! mnyedih an .... bsan2 neyh jom itew lyan agu raye yg cmlam ue .. ^.^


lyann agu neyh ..besh ngat ! uhuk2 ..

marhaBan ya ramaDhan ... !

Ari ney da mcuk pose y ke 11 .. taw2 da puase.. menunjukkan kerajinan ku tuk update blog ney .. agak busy lha knon nye.. huhuu.. ta lame ag da nk raye ... mggu lpas bwu je lik n bebuka n fam.. huhu.. smlam (8/10/11) dpat hepy news.. my fam got new person in our life. sanad2 epy nan kelahiran adeq danial .. raye ney dpat lha braye nan hero n heroin tecyg ehheee...


haa cite sal nak rye ney ... leh than lha sdey nye .. not ready yet nk raye coz bju bru, kasut baru n so on lha ta bli ag ... huwaaa ='( ! tpie takpe lha ... nati mlam raye leyh shopin.. hehe
                   
haaa . pye lha excited nk raye ni ary2 dok dgar lgu raye .. agu yg pling cuke " mekar ari raye " .. sonok woo ! nk share at cnie tpi dsbab an line ta oke .. dop boleyy la jwbnye.. hehe 

hmm .. oke lha nati pnjg umo update ag.. just nk wish .. cmat bpose ! ary beq blan beq ney kte byakkn lha wt phale k ,,  ... ney antare klebihan solat taraweh ... ^.^


1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
  • Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.
2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
  • Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.
3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
  • Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.
4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
  • Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.
5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
  • Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.
6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
  • Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.
7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
  • Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.
8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
  • Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.
9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
  • Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.
10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
  • Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.
11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
  • Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.
12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
  • Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.
13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
  • Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.
14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
  • Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.
15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
  • Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.
16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
  • Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.
17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
  • Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.
18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
  • Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).
19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
  • Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.
20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
  • Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.
21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
  • Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.
22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
  • Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.
23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
  • Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.
24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
  • Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.
25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
  • Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.
26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
  • Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.
27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
  • Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.
28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
  • Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.
29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
  • Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.
30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
  • Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.