I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 16 March 2013

Driving License




driving licence ?? err.. pass or failed?tettt.. tkan butang merahh... nape nape nape susah sangad ea.. ingat kan senang jew .hee. tpi sekurang-kurang nya da ade basic now... i'll try harder next time ! chaiyok2 ...
maybe lack of training kot .. takpee.. cikgu cakap usaha lagi ! :)


ney la gear manual yg agak susa bg newbie yg bru bwak kete.. haaihhh ! sllu salah msuk gear haha..


even tak lepas n blom lepas.. dapat banyak pengalaman taw hee.. wish me luckk for next test :). too horrible before.. but just relax i know i can do it ! PLM Rompin .. wait for me ya :))

Tuesday, 17 April 2012

cinta kontrak !

this is da first novel yg dapat tarik perhatian sha tuk beli.. seriously , skali bace tknk bhenti .. wlaupun bhasa yg dye guna agak kasar .. tapi sanad2 sonok .. ase cm nk bace byak kali huhu ...proud of the author ( Nurul Ain Syuhada )..  :)






Sinopsis Cinta Kontrak

“Oi cicak kobeng! Ayat aku tu! Yang kau sibuk-sibuk ciplak buat harta sendiri pulak apahal? Ayat aku tu milik aku secara rasmi tau tak!” Aku semburkan ayat-ayatku dihadapan wajahnya.
Nur Alia Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan membiayai kos pembelajarannya. Dengan bantuan sahabat Alongnya, Kak Yati, Airysha bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh Datin Aleeya.
Muhammad Danial Franz, seorang pemuda kacukan Perancis yang berkelulusan dari luar negara kembali ke Malaysia dan bekerja di bawah daddynya, Dato’ Eddy disebuah syarikat besar.
Takdir menemukan Airysha yang brutal dengan Danial yang ego di butik mommy Danial, Datin Aleeya! Danial cuba mendapatkan Airysha tanpa merendahkan egonya. Danial membawa Airysha untuk bertemu orang tuanya untuk dikahwinkan. Tetapi perkahwinan ini bersyarat! Kontrak yang direka Danial dipandang remeh oleh Airysha.
Disaat akad nikah hampir tiba, Airysha menyusun strategi untuk lari!, Airysha mengambil keputusan untuk membatalkan kontrak tersebut. Lantas sekeping kertas yang tertera kontraknya, dibuang. Apa yang bakal terjadi seterusnya? Adakah perkahwinan masih diteruskan? Bagaimana kehidupan Airysha selepas ini? Adakah masih terkurung disangkar yang disaluti emas? Bahagiakah dia? Bagaimana pula penerimaan Danial terhadap perangai brutal Airysha? Bila senduk bertemu kuali, bila api bertemu sumbu bom, apa yang akan terjadi?
“Kontrak! Kontrak! Kontrak! Tu je yang kau tau nak sebut? Yela! Yela! Aku yang buang. Aku tak puas hati dengan syarat-syarat dia. Ada ke aku sebagai seorang perempuan, kena tido atas sofa? Kau ni manusia takde hati, takde perut!” selorohku. Dalam masa yang sama, aku cuba melepaskan diri daripada rangkulannya. Danial mendengus perlahan.

** hee .. suke bile Airysha ajar Danial masak nasik.. lawak cgat ! :D

Wednesday, 11 April 2012

always happen .. hee

this is me .. haha :D




every mornink ..

What nmber u r ??


my bff always said im the 24 .. haha .. i dont know is it true or not . whatever laa. hee


Tuesday, 10 April 2012

menu hari ney ..

hehe da lame tak wat entry .. tetibe je cite sal masak.. hee .. cti sem da stat . so sha luangkn mase gan blaja msak .. nak keje ta dpat .. so try2 la resepi yg ade hehe .. ner taw leh masuk master chef pas ney haha ..

ney haa resepi nye :

Bahan-bahan:
2 cawan isi ayam yang dipotong kecil
Secekak kacang buncis/kacang panjang-dipotong pendek
1 labu bawang besar-dipotong baji(wedges)
1 batang cili merah-dihiris menyerong
1 sudu serbuk kunyit
Garam
Minyak masak

Cara-cara membuatnya:

Perapkan isi ayam dengan serbuk kunyit dan garam. Biar 5 minit.
Panaskan sedikit minyak masak ke dalam kuali. Goreng ayam sehingga separuh masak.
Masukkan kacang buncis/ kacang panjang. Gaul dan goreng sehingga masak.
Masukkan secubit garam. Gaul lagi. Masukkan bawang besar dan cili merah. Gaul rata sehingga bawang layu. Tutup api. Siap.
hee clamat mencuba ... :)


gambar contoh je ney hahaha .....

Friday, 13 January 2012

hurmmm .. :(

sedey nye idop ney .. aq ta pena rase terbeban gan masalah macam ney . hurm dhla dekat2 nk exam ni.. test tengah banyak. mntak2 result aq tkde prob naty .Ya Allah , kuat kan aty aq tuk jalani sume ney . Aq btul2 perlukan seseorang tu support aq sekarang . semoga hari2 sdih ney cepat berlalu .. :(


Saturday, 7 January 2012

hepy new year !

walau pon ase cm da lwat .. tpi ttap nk wish gak .. epy new year. turn to 20 this year .. haishh owg kate bile da mcuk 20 ni .. cpat je mse berlalu n ta sedar umo da meningkat.. tkpe2. we wait n see what will happen in future....:)

Monday, 26 December 2011

mase Part 0ne ..

tetibe je teringat nk cite pasal an.. lagi2 bile ingat nek cuti ni da banyak test. hee ... teringat lak  first test mase part 1 dulu.. hee memalukan ... tapi tk pe jadikan pedoman hee. yewla sngat ..


cbe tok pic ney .. agk2 dpt clue ta ape yg jadi. hee...

huhu lupe lak nk cite ,,, ermm.. sebenanye mse part 1 dlu prnah terbawak toyol mcuk la dewan exam . mang niat nk tiru tapi tetibe je tk nak tiru lak. so mase test tu nk stat , sha ltakla toyol tu bawah meja. kantoi nye bkn sbb toyol tu tpi sbb tanye mmber sal soalan tu. lec tu dye leh nmpak la plak kan .. kene panggil dok dpan ckali.. urgghh malunye Tuhan je yg tawu . mase ciap2 nk p dpan tu tetibe "toyol" yg sha bwak tu jtuh btol at kaki lecturer tu. Then sha sepak je jatuh bwah meje =='. hee.. mujor lha lecturer tu beq . dye buat tk nmpak jr. tapi pas abes test tu .. bile dye pulang ketas soalan test ngn toyol tu ckali... haishh malunye. pastu ta wat da sume tu . tobat nasuha da hehee :)